Soru sor

İkili ilişkiler üzerine soru sor, Psikologlardan cevap al!

Smokinli.com'da romantik ilişkiler üzerine soru sorabilir, sorulmuş sorulara tecrübelerinizden yola çıkarak cevap verebilirsiniz.

Soru Sor!

Merhabalar, üniversite de iken bir iki kere konuştuğum bir kız arkadaş ile Instagram üzerinden tekrar irtibata geçtim. Birkaç gün çok güzel sohbet ettik. Hatta saatlerce sohbet edip, sıkılmadık. Üstüne birbirimize iyi geldik. Aradan zaman geçtikten sonra ben ondan hoşlandığımı söyledim. Kendisi de ona iyi geldiğimi ancak bizim bazı konularda anlaşamayacağımızı söyledi. Düşünmem gerek dedi. Bu sefer de  yazmaz oldu. İstemediği belli. Acaba ben mi yazmalıyım? Sürekli yazmak da istemiyorum. Çünkü hep yazan aynı zamanda da kaybeden taraf oluyoruz.  

Senin İçin Seçilmiş Sorular

Soruya cevap vererek, soran kişiyle tecrübeni paylaşabilirsin.

Cevap Yaz
5 Cevap

Yazdıklarınıza sondan başlamak gerekirse, kaçan-kovalanır durumu bir noktada gerçek. Yani, kovalayan durmalı ki, karşı taraf da kaçmayı bıraksın. Bu noktada, biraz inzivaya çekilmeniz iyi olabilir. Bunun yanında, birlikte güzel bir dinamik tutturduğunuz aşikar. Fakat karşı taraf bunu ilişkiye taşıma noktasında sıkıntı yaşıyor gibi. Eğer hala bu dinamik içinde kalmak istiyorsanız, kendinize karşı taraftan somut bir cevap almak adına bir süre belirleyin. O süre içerisinde hem kendinize hem karşı tarafa zaman vermiş olursunuz. Siz gerçekten ne istiyorsunuz, bunu düşünme şansınız olur. Karşı taraf da aynı şekilde. Bu süre sonunda sağlıklı bir iletişim sağlayıp ortak bir kararla çıkmanızı isterim. Esasında da, sevgi yatırımını önce kendimize yaptığımızda, biraz daha kolay anlar oluyoruz, karşı tarafı gerçekten seviyor muyuz yoksa bir süreç içinden geçip o sadece yanımızda mı olsun istiyoruz. Bu yüzden, bu sürede okları biraz kendinize çevirin isterim. Sevgiler

1 Yorum
Aşkpeşinde

Aşkpeşinde

Teşekkür ederim. 23 Ekim 2020 13:40

Merhaba. Duyguların, hislerin karşılıklı olması çok güzeldir ancak bir insandan etkilenmek bir ilişkiye başlamak veya ilişkiyi sürdürmek için yeterli olmayabiliyor çoğu zaman. Karşınızdaki kişiye hangi konularda anlaşamayacağınızı düşündüğünü sordunuz mu? Hangi konular olduğunu biliyorsanız sizce bunlar ortak kararlar alınarak halledilebilir mi? Karşınızdaki kişiden adım beklemek bir seçenek evet ancak bir belirsizlik içinde hissediyorsanız ve bu durumun bir an önce netleşmesini istiyorsanız bu kişinin düşündükleri ve sizin düşündükleriniz hakkında konuşmak için adım atmak iyi olabilir. Belki böylece bir orta yol bulabilirsiniz. Kişi bu adıma karşılık vermezse veya konuştuğunuzda aşamayacağınız şeyler olduğunu düşünürseniz kendi yolunuza devam etmeniz uzun vadede mutlu olmanız için daha iyi olacaktır diye düşünmekteyim. İyi günler dilerim. :)

4 Yorum
Aşkpeşinde

Aşkpeşinde

Yorumunuz için teşekkür ederim 24 Ekim 2020 18:17

Aşkpeşinde

Aşkpeşinde

Evet. Konular belli. Hatta konuşunca halledilir şeyler. Ama karşımdaki insan aşktan kaçıyor artık. Arkadaş olarak da sohbette eskisi gibi değil bence. Ben mesaj atmadan atmıyor. Ve artık yoruldum. İnsanların peşinde koşmaktan, dil dökmekten yoruldum. biri gelse bile uğraşacak halim kalmadı. Aşka ısındırmak için elimden geleni yaptım ama olmadı bir türlü. 24 Ekim 2020 18:54

Psk.SerdenTonga

Psk.SerdenTonga

Yorulmanız, üzülmeniz, inancınızın kalmaması kadar normal bir şey yok şu an. Bu kişiyle ilgili düşüncelerinizde artık mutlu değilseniz, kendi yolunuza devam etmeniz sizin için daha iyi olacaktır. Şu an hiçkimse için hiçbir şey yapmak istemiyor olmanız da gayet doğal. Bu yüzden kendinize izin ve zaman vermelisiniz. Zamanla toparlandığınızı göreceksinizdir. :) 24 Ekim 2020 19:03

Aşkpeşinde

Aşkpeşinde

Evet. Dedikleriniz de haklısınız. Aksine o kişiyle konuşunca çok mutlu oluyorum. Ama birinin yazması kadar kötü bir şey yok. Keşke eskiye çevirebilsem her şeyi. 24 Ekim 2020 21:48

Merhaba. Öncelikle arada karşılıklı bir ilginin oluşmuş olduğu açık. Ancak anladığım kadarıyla bazı sebepler bu karşılıklı ilginin bir ilişkiye dönüşmesi yolunda engel olmuş. İlişkilerde benzer karakterlere, bakış açılarına sahip olmak bir avantajdır. İlişkiye dönük beklentiler de bu şekilde ortak değerlere sahip olur. Siz karşınızdaki kişinin anlaşamayız dediği noktalara katılıyor musunuz? Gerçekten anlaşamayacağınız kadar büyük farklılıklar var mı aranızda? Yoksa üstesinden gelinebilir mi? Bu konuşmayı gerçekleştireli ne kadar ne zaman geçti aranızda bilmiyorum ama kafanızda net bir cevap alma ihtiyacı hissediyorsanız tekrar yazmak size hiçbir şey kaybettirmez diye düşünüyorum. En azından daha net bir cevap alırsınız ve aldığınız bu cevaba göre kafanızda acaba olmadan yolunuzu çizersiniz.

1 Yorum
Aşkpeşinde

Aşkpeşinde

Teşekkür ederim. Malesef başka çare kalmadı. Yazmaktan kaçmıyorum aslında. Kaçtığım şey onun yazmaması. 22 Ekim 2020 22:50

O zaman şöyle söyleyeyim uzun ilişkiden çıkan insanlar genelde bişeyleri kolay bitiremezler hayatlarına birini kolay dahil edemezler.En azından dürüst olup sana doğruyu söylemiş böyle bi durumda zorlamamalısın.Belki eski sevgilisini de aklından tamamıyla atamamış olabilir gerçekten herhangi bir kişiyi hayatına dahil etmek istemiyor da olabilir.Üstüne düşmemeni yoluna bakmanı tavsiye ederim kendi fikrim.

1 Yorum
Aşkpeşinde

Aşkpeşinde

Teşekkür ederim. Evet anladım. Ama ben ona açılmadan önce çok iyi sohbet ediyorduk. Ve bu da kalktı aradan. moralimi bozan bu oldu bir de 22 Ekim 2020 22:14

Kadın böyle bir şey dediyse 3 şey vardır. 1-İlişki istemiyordur 2-aklında başka biri vardır, yedekte tutuyordur. 3-dış görünüşünü beğenmemiştir. Beklemene gerek yok bence next'le dostum.

5 Yorum
Aşkpeşinde

Aşkpeşinde

Evet. İlişki istememek değil de, hem yeni bir ilişkiden yeni çıkmış olması hem kolay güvenememesi, ve "bahane değil" diye söylediği birbirimize uzak olmamız, benim bazı konularda yobaz davranmam. Nextle diyorsun yani 22 Ekim 2020 18:51

Gizli Kullanıcı

Gizli Kullanıcı

Senin mi yeni ilişkiden çıkmış olman onun mu ? Bazı konularda anlasamamak dediği ne mesela bunu bahane olarak sunuyor olabilir konuşmak istemediği için 22 Ekim 2020 19:20

Aşkpeşinde

Aşkpeşinde

Onun yeni bir ilişkiden çıkmış olması. Benim ona baskı kurabileceğimi, dediklerimi yaptırmak isteyeceğimi, onun da zaten kabul etmeyeceğini söyledi. Mesela tatile tek çıkmak istemesi. 22 Ekim 2020 19:43

Gizli Kullanıcı

Gizli Kullanıcı

Senin aşk hayatın nasıl peki kolay aşık mı olursun seni nasıl biri olarak görüyor yani kendi gözünde 22 Ekim 2020 19:50

Aşkpeşinde

Aşkpeşinde

Yok kolay aşık olan biri değilim. Ama kolay bağlanıyorum. Benim de uzun bir ilişkim vardı. Benimde de bir sene önce bitti. Hayatımda tekti. Öyle bir aşk hayatım var. Aksine birbirimizi tanıdık konuşurken. Ama o da kendisini aşka kapattığını söyledi. Bende tam tersini yaparım dedim. Seni aşka inandiririm dedim. Zamanla dedi. Galiba zaman dediği buymuş 22 Ekim 2020 21:32

Cevap yazmak için giriş yapınız.